De ondertekening van het sponsorcontact. Links René Kerstens, directievoorzitter van Rabobank Drechtsteden. Rechts Patricia de Weichs de Wenne, zakelijk directeur Dordrechts Museum. (Foto: Thymen Stolk)
De ondertekening van het sponsorcontact. Links René Kerstens, directievoorzitter van Rabobank Drechtsteden. Rechts Patricia de Weichs de Wenne, zakelijk directeur Dordrechts Museum. (Foto: Thymen Stolk)

Dordrechts Museum en Rabobank werken samen bij activiteiten voor kinderen en gezinnen

Dordrecht - Het Dordrechts Museum en Rabobank Drechtsteden hebben dinsdagmiddag 12 februari een tweejarig sponsorcontract getekend. De bank gaat met de bijdrage het museum ondersteunen bij activiteiten voor kinderen en gezinnen.

De Rabobank vindt het, net als het museum, belangrijk dat kinderen en jongeren in aanraking komen met kunst en cultuur.

'Wij zijn natuurlijk enorm blij met deze bijdrage. We hebben al plannen om meer voor gezinnen met kinderen te organiseren en nu kunnen we dat ook echt realiseren', aldus Patricia de Weichs de Wenne, zakelijk directeur Dordrechts Museum.

Vorig jaar maakte Rabobank Drechtsteden al het Museumspel mede mogelijk, waarmee ouders en kinderen op een speelse manier de mooiste schilderijen in het Dordrechts Museum ontdekken. Gezinnen kunnen dit spel gratis krijgen bij een bezoek aan het museum. 'Het is mooi dat we met onze bijdrage iets voor gezinnen in de regio kunnen betekenen. Ouders en kinderen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met kunst is iets dat wij graag ondersteunen', aldus René Kerstens, directievoorzitter van Rabobank Drechtsteden.

Meer berichten